Sportgates

Pirmas kartas sporto klube: nuo ko pradėti?

Pirmąsyk praverti sporto salės duris nedrąsu, ypač jei niekada anksčiau to nedarėte. Tačiau šis jausmas pažįstamas visiems – net išpuoselėtų kūno formų atstovams, kuriuos lyg tyčia tarp treniruoklių pastebite pirmiausiai. Stereotipai, jog sporto klubuose lankosi tik itin sportiški žmonės, jau seniai praeityje. Šiuolaikinės sporto klubų salės aprūpintos įvairiomis priemonėmis ir treniruokliais tiek pradedantiesiems, tiek daugelį metų sportuojantiems žmonėms.

Nusprendėte, jog metas sportuoti. Tai – puikus žingsnis, kurio tikrai nesigailėsite!  Gali pasirodyti, jog treniruotėms neturite tinkamos aprangos, tačiau neskubėkite išlaidauti. Atidžiai peržiūrėję spintą, galbūt rasite lengvus marškinėlius, sportinį megztinį ir tinkančias kelnes arba tampres. Galbūt seniau tai pirkote aktyviam laisvalaikiui. O jei tinkančių sportuoti rūbų neturite, parduotuvėse ieškokite lengvai drėgmę garinančios aprangos. Nesigundykite naujausiomis madomis, itin ryškiomis spalvomis, jei jų nemėgstate, ar drabužiais, kurie dar nėra jūsų dydžio. Patogiai jaustis ir džiaugtis savo atvaizdu veidrodyje turite jau šiandien. Tik teigiamas požiūris į save leis greičiau pasiekti norimų rezultatų ir pamilti aktyvų gyvenimo būdą.

Sporto klubo taisyklės įpareigos jus salėje pasikeisti avalynę, todėl sportiniai bateliai yra privalomi. Skirkite laiko patogios avalynės paieškoms, nes batai turi jums tikti ir leisti pėdoms kvėpuoti. Rinkdamiesi nekokybišką avalynę, nusiavę batus po sunkios treniruotės rūbinėje galite pasijusti nemaloniai. Pernelyg masyvūs sportbačiai storu padu neleis tinkamai atlikti visų pratimų, o kai kuriuose treniruokliuose tokie batai gali būti tiesiog labai nepatogūs. Taigi, pirkdami avalynę, atkreipkite dėmesį į treniruotėms skirtus batelius, kurie užtikrins stabilumą bei komfortą. Taip pat svarbu pasirinkti ir tinkamas kojines. Na, o po treniruočių eidami į dušą ir vaikščiodami po persirengimo kambarius, nepamirškite šlepečių, – jos reikalingos ir dėl higienos, ir tam, kad duše nepaslystumėte.

Sporto klube nepamirškite rankšluosčio – jis reikalingas ne tik po treniruotės, bet ir jos metu. Niekam nėra malonu savo sportinę kelionę pradėti šlapiame treniruoklyje, todėl naudodamiesi įrenginiais, kuriuose sėdite, gulite, atsiremiate ir panašiai, pasitieskite rankšluostį.

Jau esate pasirengęs (ir apsirengęs!), taigi, kas toliau? Daugumai pradedančiųjų sportininkų išlyla klausimų, kuriuo paros metu geriausia sportuoti, kada pavalgyti? Pirmiausia, tai labai individualu, – todėl visą parą veikiantys sporto klubai yra tikras išsigelbėjimas daug dirbantiems ir skubantiems žmonėms. Pasirinkite tokį paros metą, kuris jums kelia mažiausiai streso ir neverčia skubėti. Jei ir šiaip nemėgstate keltis anksti, treniruotės šeštą ryto jums taps nemažu iššūkiu, neleidžiančiu mėgautis sportu. Taip pat neverta rinktis itin vėlyvų treniruočių, jei jums, pavyzdžiui, sunku užmigti. Fizinis krūvis gali sukelti energijos antplūdį, kuris dar labiau sutrikdys miegą. Taigi, renkantis paros metą sportui, svarbu klausytis savęs, savo įpročių ir nedaryti staigių pokyčių, – gali būti, kad tik pradėję sportuoti, suprasite, kokiu metu tai daryti sekasi geriausiai, o galbūt treniruotės laikas kaskart skirsis priklausomai nuo dienos planų. Jei įmanoma, pradžioje suplanuokite sporto klubui skirti dvi valandas – nors efektyvi treniruotė bus trumpesnė, tačiau iš pradžių greičiausiai norėsite neskubėdami susipažinti su sporto klubo kolektyvu, aplinka, treniruokliais ir treniruočių programomis.

 

Jei sportuojate anksti, prieš treniruotę rekomenduojama lengvai užkąsti ir atsigerti vandens. Taip pat po treniruotės pavalgyti turėtumėte jau per pirmą valandą. Jei tik galite, rinkitės sveiką ir subalansuotą maistą, nes po sporto nepavalgę ilgą laiką ar valgydami menkavertį maistą, tiesiog sumažinsite treniruotės poveikį.

Pirmieji kartai sporto klube gali pasirodyti pernelyg sudėtingi, jei iškart norėsite daug ir greitai. Jei ilgą laiką nesportavote, kelias dienas apie treniruotes primins raumenų maudimas, todėl iš pradžių nederėtų persistengti. Be to, svarbu, jog prie sporto pamažu priprastų ne tik jūsų kūnas, bet ir centrinė nervų sistema. Kad sužadintumėte visus organizmo procesus, sutelktumėte savo kūną ir mintis į tikslą, niekuomet nepraleiskite apšilimo ir neskubėkite prie sudėtingiausių treniruoklių. Galbūt pirmosiomis dienomis jums puikiausiai užteks stabilumo ir mobilumo pratimų, darbo su laisvais svoriais ar tik su savo kūno svoriu. Siekdami sumažinti traumų bei “perdegimo” rizikas, į savo kūną žiūrėkite kaip į svarbiausią savo treniruoklį, kuris aiškiai pasakys, kokios treniruotės ir jų intensyvumas pradžioje jam tinka labiausiai, ir kada metas įvadines programas pakeisti sudėtingesnėmis.

O svarbiausia – nebijokite  klausti ir prašyti pagalbos. Profesionalus ir draugiškas “SportGates” kolektyvas dirba tam, kad kiekviena jūsų sporto patirtis būtų tik teigiama, o fizinis aktyvumas jums taptų gyvenimo būdu.  Sporto klubai dirba 24/7 Klaipėdoje ir Kaune. “SportGates” vizija – padėti tiek pradedantiesiems sportininkams, kurie nori sportuoti, tačiau nepasitiki savo jėgomis sporto salėje, tiek užkietėjusiems sporto entuziastams.



REGISTRUOTAS KLIENTAS

pamiršai slaptažodį?

Slaptažodžio sugrąžinimas

NAUJAS KLIENTAS

Registruokis ir sportuok nevaržomai!

REGISTRACIJA
  • Vyras
    • Vyras
    • Moteris
  • Vyras
    • Vyras
    • Moteris